Většina automobilek dle jejich vyjádření plánuje přechod od spalovacích motorů k elektrickému pohonu. Politický tlak upřednostňuje předně  tento typ pohonu. Na kolik je rozumné sázet pouze na tuto variantu ukáže až čas. Všeobecně lze říci, že sázka na jednu kartu nebývá vždy rozumná. Přesto se ve většině tak děje. Nezbývá než doufat, že představitelé automobilek vědí, co dělají, protože v opačném případě nečekají vážné problémy jenom jejich podniky, ale celý průmysl. Protože automobilový průmysl tvoří páteř evropské ekonomiky a je významným zaměstnavatelem. Proto případné potíže tohoto segmentu postihne ekonomiku celé EU.

Sklad automobilů

Například společnost Daimler plánuje, že všechny nové platformy budou po roce 2025 výhradně pro elektromobily. Představitelé značky Mercedes-Benz prohlašují, že jejich firma bude na úplnou elektrifikaci připravena již od roku 2030. Proti těmto plánům se staví aktuální situace na trhu s automobily.  Jejich odbyt se významně propadá. Jedním z důvodů je zvyšující se ceny vozů, které přitom nenabízí často více, než předchozí modely. Může za to celý souhrn důvodů od politicky diktovaných nových vlastností vozů, o které ve skutečnosti zákazníci často nestojí po vysokou inflaci. Přesto jsou tyto nové modely stále výrazně levnější, než jsou elektromobily. Proto se nabízí otázka, jaká bude poptávka po elektrovozech které mají horší praktické využití a jsou o dost dražší, než současné modely aut o které upadá zájem. Z toho plyne obava, že pokud plány představitelů evropských automobilek se ukážou jako krátkozraké, tak EU ztratí svojí ekonomickou sílu a páteř své průmyslové výroby dobrovolně přenechají konkurenci mimo zónu EU.

Elektroauto

Nejlevnější auta včetně elektroaut již dnes dokáže vyrábět Čína. Pokud se jí časem podaří zajistit kvalitu v evropském standartu. Potom může v budoucnu převzít část světové produkce vozů, o kterou Evropa přijde. Významnou světovou automobilkou, která by mohla převzít Evropou uvolněný automobilový trh je Toyota. Tato firma plánuje, že prodej elektromobilů i pro rok 2030 nepřekročí 15% aut. Což je výrazně odlišný přístup, než který prosazuje Mercedes. Toyota přitom vychází z poptávky a možného využití elektromobilů vzhledem k jejich vlastnostem. Více sází na hybridy a do budoucna plánuje rozšíření portfolia o vodíkové palivové články a nadále počítá i se spalovacími motory na syntetická paliva. Tyto paliva by mohla zbavit emisí uhlíku i existující auta na benzín a naftu. Prostě nesází pouze na jednu kartu, tak jako to často dělají evropské automobilky.